Dom zdravlja “Dr Ristić”: Odgovori na vaša pitanja (dermatovenerologija)

307

Odgovara: dr Aleksandra Aleksić, spec. dermatovenerologije

skin

P: Imam seboroični dermatitis dugi niz godina i to po temenu (više), te po ušima, oko nosa i po grudima (manje). Par puta sam išla dermatologu koji bi mi odredio terapiju, dermatitis bi nestao, ali bi se vratio za nekoliko meseci. Trenutno koristim šampon Rekonazol za kosu i kremuTravocort za uši, lice i grudi. Travocort kremu koristim 3-4 godine i ako na uputima piše da se ne sme dugotrajno koristiti. Međutim, ne koristim je svakodnevno nego samo u periodima kad koža počne da crveni, što je predznak početka dermatitisa. Čim crvenilo nestane, za 2-3 dana, kremu prestajem da koristim. Kosa je veći problem.Trenutno sam u drugoj sedmici od četiri koliko pranje šamponom Rekonazol traje (2x sedmično). Znam da bi trebalo nakon terapije prati kosu ovim šamponom jednom u dve sedmice zbog preventive i to nameravam i uraditi. Znači, imam dva pitanja. Smem li da nastavim s Travocortkremom? Drugo je vezano za opadanje kose. Iako doktori tvrde da opadanje kose kod obolelih od seb. dermatitisa nije dokazano, mi znamo da to nije tačno. Čitajući po forumima videla sam da baš svi imamo problem s opadanjem kose, pa ne znam je li to do dermatitisa ili do šampona koje koristimo. Nekad sam imala previše gustu kosu koja mi je sad skoro pa tanka.Normalna mi je gustoća, ali je problem što i dalje opada. Šta da koristim protiv opadanja kose i jačanje korena? Znam da uzroci opadanja mogu biti stres, štitnjača, hormoni, bla bla, ali mislim da je kod mene problem isključivo seboreja. Azra

O: Potreban je pregled dermatologa radi preporuke za terapiju i medicinsku negu tj. korišćenje adekvatnih šampona iz oblasti medicinske kozmetologije koji nakon terapije šamponom koji sada koristitite treba da održavaju postignuti terapijski odgovor. Seboreja tj. dermatitis koji imate je stanje koje se ponavlja kada smo premoreni, pod stresom i sl. i potencira opadanje dlake. Uzrok opadanja dlake naravno može biti nešto drugo te je potrebno uraditi i odgovarajuće laboratorijske analize. Preparat koji sadrži kortikosteroid u sebi ne treba dugo koristiti kao što i sami znate čak i sa pauzama, te treba videti da li je moguće zameniti ga drugim lekom za lokalnu primenu, a koji će takođe postići zadovoljavajući terapijski odgovor.

P: Više od godinu dana imam problem sa alergijom na tabanima. Izražena je kao zadebljanja, svrbi, zacveni se, oljušti se, puca i tako redom. Javljala sam se svom dermatologu koji mi je dao neku pravljenu kremu u apoteci (nije pomoglo), navodno ona sumnja da je to kakndidijaza stopala. Bude period kad se to smanji pa onda opet ponovo sve po redu. Od svega toga sam i nervozna i to mi strašno smeta a posebno leti kad ne mogu da nosim otvorenu obuću. Molim Vas za pomoć. Postoji li neki biljni preparat ili šta mi Vi preporučjete u ovom slučaju? Hvala unapred, Maja

O: Potreban je ponovni pregled dermatologa radi diferencijanja dijagnoze a zatim i preporuke za lečenje i medicinsku negu zahvaćene kože .

P: Postovani, pre nedelju dana mi se na rukama pojavio osip prvo u vidu crvenila a onda plihovi koji se posle par dana pretvore u krastice i nestanu. Sada mi izlazi i na nogama, po jedna ili dve tačkice i to pretežno na zglobovima. Imala sam kontakt sa mačkom i psom pa ne znam da li je vezano za to ili je u pitanju nešto drugo i da li imam razloga za brigu. Zato se obraćam vama ako mi možete pomoći jer sam se jako uplašila. Unapred zahvalna, Ivana

O: Simptomi i znaci koje opisujete mogu se javiti kod ekcema, kontaktnog dermatitisa sa ili bez nadovezane infekcije bakterijama i gljivacama, kao i kod drugih oboljenja kože.Dođite na pregled.

P: Imam problem sa kožom lica, puno mitisera u predelu obraza i brade i povremeno mi se javi tvrda bubuljica koju ne mogu da istisnem i dugo traje, a posle nje ostane ožiljak kao krasta. Nikad mi lice ne izgleda masno čak deluje suvo i retko se peruta. Molim Vas za savet kako da pravilno negujem lice? Bojana (1987)

O: Poštovana, neohodno je da se javite na pregled specijalisti dermatovenerologije koji će po načinjenom pregledu utvrditi stanje Vaše kože i dati savet za pravilnu negu.

P: Potreban mi je savet u vezi sa aknama na licu. Da li da ih istiskam ili ne? I šta da radim sa crvenilom na licu? Marijana

O: Potreban je pregled dermatologa iz oba razloga. Akne nemojte pokušavati da istiskujete posebno u srednjem delu lica.

P: Već tri godine mi je dijagnistikovan hidradenitis supperativa. U predelu prepona već sam imala dve operacijei nekoliko incizija. Osim prvog puta, kada sam promenu imala i na nozi, bolest se nije širila na druge delove tela. Međutim, sada mi se na obrazu, u blizini desnog ugla usne pojavio čvorić, koji podseća na cistu veličine lešnika. Molim vas, odgovorite mi, da li je moguće da se hidradenitis javi i na licu i šta mi savetujete kao sledeći korak? Lara

O: Potreban je pregled dermatologa i plastičnog hirurga, a zatim i odluka o daljem lečenju s obzirom na to da imate problem koji je hroničan i zahteva najčešće multidisciplinarni pristup u lečenju. Mogu vam se javljati i akne na licu i pored supurativnog hidradenitisa koji se drugačije i zove acne inversa.

P: Već šest meseci imam problem sa aknama. Godinama sam pila Jeanin. Kada sam prestala akne su se pojavile (nikada do tada ih nisam imala, čak ni u pubertetu). Da bih rešila problem otišla sam kod dermatologa koji mi je odredio terapiju. Malo po malo akne su nestale. Međutim, pre desetak dana su ponovo počele da se vraćaju. Kao i pre, u početku samo zapušene pore koje se posle upaljuju. Zanima me da li i kome treba da se obratim mimo dermatologa?! Unapred hvala. Anja

O: Svakako Vam je potreban pregled dermatologa. Po prekidu uzimanja kontraceptivnih pilula često se mogu pojaviti akne s obzirom na to da su ih najverovatnije oni “držali ” pod kontrolom utičući na rad lojnih žlezda. Potreban je i pregled i mišljenje ginekologa .

P: Poštovani, upravo sam primetila tri tamne fleke prečnika oko 1 cm na levoj dojci. Nisam u drugom stanju i nisam rađala do sad, a ovo me je mnogo uplašilo. Od čega bi moglo to biti? Unapred hvala. Rada

O: Neophodan je pregled dermatologa.

Imate pitanje? Obratite se stručnjacima iz Doma zdravlja “Dr Ristić”, članica MEDIGROUP. Kliknite ovde.

Sviđa mi se (No Ratings Yet)

Loading ... Loading …