Oproštaj od Grčke: Strapatsada

Kuva i piše:
Ana Ćubela

hrono-kuhinja-kuvar-ana-cubela

Grčka se možda oprostila od mene kada sam u ponedeljak ušla u avion, ali se ja očigledno još nisam oprostila od Grčke.

Ne mogu da se naviknem na ovo zubato sunce iako sam dete jeseni. Nedostaje mi temperatura od preko oko 30 stepeni, plaventnilo Jonskog mora, kupaći kostimi, pesak, šljunak i stene. Male kafanice, nasmejani ljudi, nova mesta….Nedostaje mi doručak s pogledom na more. A bilo je takvih.

Lady in black #summer #summertime #coffetime

A post shared by Ana Cubela (@hronokuvarica) on Sep 22, 2018 at 8:55am PDT

Dve nedelje za redom Janis Termos je bio glavni domaćin i kuvar za vreme Pidžama žurke. Ovog leta je otvorio restoran “Fish bone” u Nidriju na Lefkadi. I jedini je u nizu koji ima otvorenu kuhinju tako da možete da vidite šta se radi. I skroz je super lik. I dobar kuvar.

Jani i ja spremni, a vi? 😎😇 #breakfasttime #sundayvibes #summertime

A post shared by Ana Cubela (@hronokuvarica) on Sep 23, 2018 at 12:36am PDT

Objasnio nam je da Grci uglavnom doručkuju kafu, da retko sedaju kao mi ujutru za sto, ali da ima nekoliko jela koje može da izdvoji, a da nije u pitanju njihova čuvena grčka pita sa spanaćem i gustim grčkim jogurtom (to sam jela pred odlazak, da ne propustim da probam 😉 ).

Prvo nam je spremao riganadu, sirotinjske sendviče koji su se pravili nekad samo sa origanom i maslinovim uljem. Sad je riganada već daleko raskošnija i svašta se u nju dodaje.

Pogledajte: Grčka riganada

Sledeće nedelje su na red došla jaja. Zaboravila sam ime jela pa sam morala da malo potražim ime po internetu, da ne pogrešim. I zove se starapatsada. I neodoljivo podseća na jelo koje se kod nas tradicionalno sprema za ručak.

Pogledajte kako Jani sprema strapatsada, a ja njemu kajganu sa srpskim ajvarom:

Za razliku od prvog Pidžama, odnosno Plažnog nedeljnog partija, sada smo uspeli da imamo i dobru sliku i dobar zvuk. Tajna leži u tome da smo se probližili ruteru 😀 .

Mere za strapatsadu su generalno odokativne, a glavni sastojci su: jaja, crveni luk, paradajz sos, paprika, feta i začini, kao i beli luk po želji. Oni koji su u restrikciji mogu da preskoče sir ili da ovo jelo smatraju komplikovanim, a takva jela se jedu jednom u deset dana do dve nedelje. Van restrikcije možete koliko želite.

Strapatsada

Luk iseckajte na sitne kockice, zelenu papriku na tanke trake. U paradajz sos dodajte začine po želji. Jani je prvo na maslinovom ulju prodinstao luk, zatim dodao paradajz sos. Kada se sos ukrčkao sa lukom, dodao je papriku a zatim i jaja i feta sir. Na šta vas ovo podseća? Pa na bećarac ili sataraš. S tim što se kod nas ovo generalno služi za ručak, ne doručak. Mada ga mi na hrono, posebno oni u restrikciji, rado jedemo i ujutru. Pa malo hleba da se umoči.

Dok je Jani spremao stapatsadu, ja sam mu umutila i ispekla kajganu sa srpskom slaninicom i ajvarom. Da proba kako naš tradicionalni doručak izgleda. Slanina ga je malo iznenadila, verovatno nije naišao na našu klasičnu varijantu, a ajvar posebno.

Kajgana sa slaninom i ajvarom

Nikad nije probao tako nešto, rekao je da je dosta začinjeno i malo ljuto, iako je ovo bila blaža varijanta. Pitam se šta bi tek rekao kada bi probao tetkinu ljutenicu. Mislim da bi mu para na uši izašla. Ali, znate kako se kaže – u životu sve treba probati.

I tako se završilo moje letovanje, uglavnom kod Janija u restoranu. Uveče nam je spremio oproštaju večeru, za nas i svoju familiju. U pitanju su bile jagnjeće iznutrice svih vrsta (da, znam, to se ne jede za večeru, ali oproštaj je oproštaj) i bile su opasno začinjene grčkim začinima. I opasno dobre.

Oproštajna večera

Isprobajte i ovu varijanutu jaja, odlična je za jutro, jer je jelo sočno, taman da se umoči.

Prijatno!

I ove nedelje smo ponovo u mojoj kuhinji, spremamo svašta nešto, nemojte da propustite. Vidimo se u 10 sati ujutru na fejsbuk strani Hrono kuhinja. Kao i svake nedelje.